Volo Auto Museum

30.08.2021

Hola, soy Brian Grams.

Mi padre inició de adolescente el proyecto de lo que ahora es nuestro museo. La propiedad aquí era una antigua granja de cultivo. La compró mi abuelo cuando todo esto lo componían sólo una casa, un granero y algunos edificios más. El tenía una tienda de segunda mano que paulatinamente se convirtió en un centro comercial de antigüedades. Mi papá y mi tío eran adolescentes que se entretenían con la chatarra vieja y oxidada de los campos agrícolas, arreglaban los vehículos como un pasatiempo. La gente eventualmente comenzó a querer ver los autos y el proceso de restauración e incluso llegaban ofertas para comprar algunos. Esto creció durante los últimos años hasta convertirse en lo que ahora es el Museo Volo y Venta de Automóviles.

Nunca fue realmente el plan sino solo un pasatiempo que se convirtió en un negocio.

Los primeros coches exhibidos recuerdo que fueron los modelos T y A. Eran propiedad de pobladores locales, agricultores, etc.

Hoy en día el museo tiene mucho que ofrecer (https://www.volocars.com/the-attraction/exhibits), pero creo que la exhibición más popular es la colección de autos del cine y la televisión. Es emocionante para los invitados ver los autos de sus películas favoritas en persona; es como conocer a una verdadera celebridad, que tiene 4 ruedas en lugar de 2 piernas. También hay nostalgia por algunos de los más antiguos como el Ecto-1 de Ghosbusters (te hace retroceder décadas en el tiempo).

La mayoría de los autos de películas son originales o tienen algún tipo de conexión con los estudios. Muy pocas son réplicas. Son muy difíciles de conseguir y nuestra colección siempre está en proceso de refinarse, reemplazando autos menos importantes por otros más significativos. A menudo tratamos mucho con los estudios directamente; hemos tenido más de 100 autos de la serie de películas Fast & Furious, la mayoría revendemos y solo conservamos algunos. Otros autos como el Miami Vice Daytona o nuestro General Lee fueron adquiridos a coleccionistas. La mayoría de estos artículos se venden entre coleccionistas y no para el público general. Tenemos la suerte de ser parte de ese pequeño círculo.

No estoy seguro de qué artículo fue el más caro, después de tanto tiempo. 45.000 dólares mil en 1980 es más como 200.000 en la actualidad. Pero uno de los autos más valiosos que hemos tenido con certeza fue un Shelby GT500 convertible de 1967. Era un prototipo y el único jamás construido. Valía alrededor de U$S 2.5 millones cuando lo compramos, y hoy probablemente supere los U$S 10 millones.

Muchas celebridades han visitado el museo desde músicos, actores, y figuras del deporte. Además hemos trabajado con ellas para eventos. Por ejemplo, el propio Dan Ackroyd ha llevado nuestro Ecto-1 y el Bluesmobile a un evento para promocionar su marca de vodka. Hemos proporcionado autos para producciones importantes, como a Warner Brothers para El Gran Gatsby (el Duesenberg amarillo que Leonardo DiCaprio conduce en la película fue nuestro). Brad Pitt acaba de elegir uno de nuestros autos para una nueva película próxima, Babylon.

INGLÉS

I am Brian Grams, my father started what is now the museum when he was a teenager really. The property here is old farmland. My grandfather bought it, it had a house, a barn and some other buildings. My grandfather ran a second hand store in the barn which became the antique malls eventually. My dad and his brother were teenagers tinkering with old cars, I mean rusty old junk drug out of farm fields, fixed them up as a hobby. People eventually wanted to see the cars and a few even wanted to purchase some. This grew over the past 61 years into what is now the Volo Museum and Auto Sales.

It was never really the plan; it was just a hobby that grew into a business. The first cars were Model T's and A's. Those were the first exhibits, so to speak, and as mentioned, they were from local peoples, farmers, etc.

The museum has a lot to offer (https://www.volocars.com/the-attraction/exhibits) ,

But I think the most popular exhibit is the TV and Movie car collection. It´s exciting to guests to see the cars from their favorite movies in person, its like meeting a real celebrity, it just has 4 wheels instead of 2 legs. There is also nostalgia for some of the older ones like the the Ecto-1 from Ghosbusters, it takes you back almost 30 years.

Most of the movie cars are original or have some type of connection as a promotional or studio built. Very few are replicas. The movie cars are hard to get and our collection is always in the process of being refined by replacing less significant cars with ones that are more significant. We often deal a lot with the studios directly, we have had well over 100 cars from the Fast & Furious movie series, most of which we resold and only kept a few key cars. Other cars like the Miami Vice Daytona or our General Lee were purchased from collectors. Most of these items are sold between collectors and are not sold on the public market. We're fortunate enough to be part of the small circle.

I am not sure what item was the most expensive, after 61 years. $45k in 1980 is more like $200k today. The most valuable item we ever had was a 1967 Shelby GT500 convertible. It was a prototype and the only one ever built, it was worth about $2.5 million when we had it, today its probably $10 million plus.

We've had many celebrities visit the museum, from musicians, actors, sports figures plus we've worked with many celebrities for events, we've worked with Dan Ackroyd by bringing out our Ecto-1 and Bluesmobile to an event with him promoting his brand of Vodka, supplied cars to movies by big named celebrities, like supplying cars to WB for the Great Gatsby, the yellow Duesenberg Leonardo DiCaprio drives in the movie was our, Brad Pitt just picked one of our cars for a new upcoming movie Babylon.

My most exciting story, being a kid from the 80s and growing up with the "hair bands", I was watching our display at the Chicago Auto Show and someone walked up behind me and said "This is the best fucking display here", I turn around and it was James Hetfield, lead singer of Metallica. I was 16 at the time and was just in shock, about 5 - 10 years later James showed up at the museum for a tour. He later also rented some cars from us to display at the Orion music festival.

Prior to Covid we used to host special events, mostly as charitable causes. We would do Princess and Superheros to benefit children's charities, car shows for various charities from cancer to veterans. We look forward to hosting more events once Covid is behind us.


Les dejamos uno de los videos del canal, que recomendamos explorar en profundidad!